Vad fan har folk emot techno?



Vad jag förstått klagar en den icke gillande gruppen människor på bland annat att technon är stressande, falsk och t.o.m talanglös.

Det är väldigt tråkigt att det kopplar på så sätt hos människor direkt de hör ordet "techno".
"Techno" är en väldigt missuppfattad genre och folk verkar inte ha förstått att den, likaså metal har sina subgenrer.

Vad är det som avgör ifall en ton är äkta eller oäkta? Ljud som ljud. Det vi tolkar som musik är ljud, det spelar väl ingen roll ifall den kommer ifrån en gitarr, trumpet eller en dator. Vad är skillnaden igentligen?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

det kanske suger? :O

2008-09-19 @ 15:56:50
URL: http://ttypnathalie.blogg.se/
Postat av: EmaElsa

det är iget fel på det. tycker jag iaf!

2008-09-20 @ 12:02:00
URL: http://emaelsa.blogg.se/
Postat av: "Contemplative"

Jag får säga att jag är lite imponerad över att någon hittat min bilddagbok och sedan orkat titta så långt tillbaka för att sedan kommentera en vattenpöl! =)

2008-09-23 @ 01:54:31
Postat av: The Cat

Jag Har inget emot techno. House och industrial är duktigt bra med.

2008-09-23 @ 01:56:01
URL: http://stunda.blogspot.com
Postat av: TJ

Jag håller fullständigt med dig. Gjorde ett litet skolarbete om techno för en sisådär 7-8 år sedan, vari jag också menade att det handlar om tolkningar av vad musik egentligen är. Det kan lika gärna vara tangentbordstryckningar med eller utan sång till. =)



...och vad är sång?





Jag älskar hur som helst techno - måste man kategorisera allting perfekt så älskar jag också hardhouse och psytrance, eeeet cetera. Jag väljer hur som helst kalla allt det där gemensamt för techno.



Kan för övrigt bli glad och upprymd av det, ledsen och börja gråta av det, sova till det med mera. Techno fungerar helt enkelt inte för alla människor men det fungerar för mig, och jag tänker inte överösa mina personliga värderingar och smak på andra men tycker ändå att FOLK SKA FATTA HUR BRA MUSIK DET ÄR!! låll

2008-11-29 @ 10:24:38
URL: http://mastertj.blogg.se/
Postat av: Dynggrep

Men för helvete, pojk! Först klagar du på folk som inte har koll på techno, sen postar du ett äckligt jävla eurodisneyklipp?! Skärp dig!

2009-03-17 @ 06:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0