Emotjafset.




Är  det bara jag som stör mig så fruktansvärt på det eviga tjatet om band är "emo" eller inte?

Detta sker mestadels på youtube. Men även i verkliga livet.
Om jag inte missminner mig står emo för emotional hardcore.

Vad är det för fel på de individerna som ständigt måste påpeka detta?
I de flesta fallen är bandet inte ens emo. Utan mestadels alternativ jävla rock.

Sen så har väl mest troligt de flesta band lite "emotion" i sig, ifall de nu inte är helt döda.
Men är Christina Aguilera emo för hon sjunger om sin döda far? Var Elvis emo för att han sjöng heartbreak hotel?

Nej.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Svar nej, det är inte bara du som stör dig på det här fenomenet... Det är helt stört irriterande. För några år sen lyssnade ag på just "emo", vilket faktiskt var en ordentlig mysikstil då. Nu är det någon form av skum klädstil och msuikstil utan några gränser åt något håll, all "mörk" musik är nu emo.. Wtf..

2008-09-23 @ 13:11:37
URL: http://paulinechristine.blogg.se/
Postat av: Jean

emo har blivit ett våldtaget begrepp indeed. Idag är emo något de flesta som anser sig själv stå utanför begreppet- en benämning på alla som är i deras mening fula, emotionella, whiners eller handvrist skärare.



Precis som de flesta subkulturer så blir begreppet helt söndertrasat, mycket på grund av dåligt insatt media eller folk som måst eha med "stereotypen" i sin film etc. Jävligt störande. Som svartrockare har man fått mycket skit också. JAg viftar bort sånt folk som oinsatta och har därmed avsaknad rätt att ens ha en åsikt i frågan ;)



2008-10-09 @ 12:56:14
URL: http://kurosmurfen.blogspot.com/
Postat av: Tom

Detta är ett fenomen som inte bara hör till inom musik/artistvärlden. Av någon mystisk anledning så är det inte okej att vara "emotional" i detta samhället. Du är verkligen inte ensam om att störa dig på det, och jag anser att det är tragiskt att det blivit som det blivit. Jag fick för inte så länge sedan en kommentar att jag pratade massa "emo skit" då jag menade att livet inte endast är en väg av glädje. Skrattade lite inombords när jag hörde det.



Grejen är antagligen att begreppet "emo" blivit använt till osäkra ungdomar som söker uppmärksamhet genom att berätta hur dåligt de mår. Därmed har den originella betydelsen inte ett skit med dagens betydelse att göra. Som Jean sa: "Emo har blivit ett våldtaget begrepp", och jag kan bara nicka till de visa orden.

2011-02-28 @ 19:17:42
URL: http://affuro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0